Títol Original: Kingdom of Heaven

Direcció: Ridley Scott
País: Regne Unit, Estats Units i Alemanya
Any: 2005
Durada: 144 min
Gènere: Aventures. Romàntic | Edat Mitjana. Segle XII. Cinema èpic
Intèrprets:Orlando Bloom, Eva Green, Jeremy Irons, Liam Neeson, David Thewlis, Brendan Gleeson, Edward Norton, Michael Sheen, Marton Csokas, Ghassan Massoud,Alexander Siddig, Velibor Topic, Kevin McKidd, Khaled Nabawy, Iain Glen, Jon Finch, Robert Pugh, Ulrich Thomsen, Giannina Facio, Nathalie Cox, Bronson Webb,Nikolaj Coster-Waldau, Alex O'Dogherty
Guió: William Monahan
Producció: Ridley Scott
Música: Harry Gregson-Williams
Fotografia: John Mathieson
Muntatge: Dody Dorn, Chisako Yokohama (director's cut)
Sinopsi: Segle XII, les croades. Godofred d'Ibelín (Liam Neeson), cavaller respectat pel rei de Jerusalem i compromès amb el manteniment de la pau a Terra Santa, emprèn la recerca del seu fill il·legítim Balian (Orlando Bloom), jove ferrer francès que plora la pèrdua de la seva dona i el seu fill. Godofred el convenç per tal que l'acompanyi en la seva missió. Rere la mort del seu pare, Balian hereta les seves terres i el seu títol de cavaller a Jerusalem, ciutat en què cristians, musulmans i jueus han aconseguit conviure pacíficament durant la treva entre la Segona i la Tercera Croada. Amb una fidelitat indestructible, Balian serveix al seu rei i, a més, s'enamora de la princesa Sibylla (Eva Green), l'enigmàtica germana del monarca.
Reflexió
En el llistat de pel·lícules relacionades amb alguna religió no hi podia faltar El Regne del Cel. Aquest llargmetratge dirigit per Ridley Scott i protagonitzat per Orlando Bloom retrata de forma excel·lent el conflicte que es va viure a Terra Santa durant l'Edat Mitjana amb les anomenades Croades. Tot i que el rei de Jerusalem i el sultà Saladí han aconseguit mantenir la pau entre templaris i sarraïns, alguns nobles com Guy de Lusignan i Reynald Chatillon en una ànsia de poder i emprant el fanatisme catòlic com a excusa, es dediquen a pertorbar la pau i provoquen a què Saladí i els seus 200.000 sarraïns envaeixin Jerusalem.
Enmig d'aquest clima es pot apreciar la dicotomia entre els que, com en Balian, pensen que l'assassinat d'innocents pel simple fet de tenir una fe diferent és tot l'oposat a la paraula de Jesucrist. i els qui defensen, com el Papa, que la persecució dels sarraïns és el camí cap al Cel. Tot aquest conflicte ha originat que per a molts croats i peregrins que arriben a Jerusalem, l'Església sembli un òrgan que només obeeix als interessos dels poderosos i a l'egoisme propi que genera odi i guerres.
Aquesta pel·lícula ens situa doncs en Terra Santa, una zona especialment conflictiva que com se'ns diu al final del film encara avui dia és territori de conflictes i guerres. El fet és que les tres religions occidentals i monoteistes que hem estudiat han nascut pels volts d'aquell territori en diferents èpoques, però es podria dir que les tres parteixen d'una història comuna. Malgrat això, ni a l'Edat Mitjana ni ara es respira un clima de germanor o pau entre tres creences que, si bé tenen bases i idees diferents, parteixen d'alguns personatges comuns i en el seu origen buscaven objectius força similars.
Val la pena fer èmfasi en diferents marques del cristianisme que trobem al llargmetratge i com el director ens situa en una època en la qual les bases d'aquest han estat modificades en gran mesura per l'Església Catòlica de Roma i alguns es comencen a qüestionar si l'Església no s'està allunyant massa de l'ideari de Jesús. Tot i que la base històrica que conté és important, hem de recordar que és una pel·lícula i té un plus d'heroïcitat en alguns dels personatges i un extra d'èpica i contingut no històric.Això si el que la pel·lícula reflecteix a la perfecció és el pes que tenien les religions monoteistes en aquella època.
No hay comentarios:
Publicar un comentario